вторник, 21 февраля 2017 г.

Рефлексія на уроках іноземної мови

     Рефлексія

Рефлексія-це роздум про свій внутрішній стан, самопізнання. У сучасній педагогіці під рефлексією розуміють
самоаналіз діяльності та її результатів.
Технологізація навчання передбачає обов’язкову рефлексію, під якою в педагогіці розуміють здатність людини до самопізнання, вміння аналізувати свої дії, вчинки й мотиви та зіставляти їх із сумлінно-значущими цінностями. А також діями та вчинками інших людей. Мета рефлексії: згадати, з’ясувати і усвідомити основні компоненти діяльності-її зміст, тип, способи, проблеми, шляхи її розв’язання, отримані результати-тощо.
Класифікація видів рефлексії в залежності від функції:
 -рефлексія настрою та емоційного стану;
 -рефлексія діяльності;
 -рефлексія змісту навчального матеріалу.
Рефлексія настрою та емоційного стану
    Прийом 1 Картки зі смайликами    
    https://fs00.infourok.ru/images/doc/306/305316/img23.jpg                                  
     Прийом 2 Феєрія кольору
      https://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=14bcf7832aa881cf0372784bcbe24eef-l&n=13
    Прийом 3 Емоційно-художнє оіормлення                            
    http://i10.beon.ru/3/69/376903/24/21073224/jvf28.jpeg                     
         Прийом 4 Пейзаж
   http://www.wallpapers4u.org/wp-content/uploads/autumn_landscape_painting_river_wood_47263_1920x1080.jpg
 Прийом 5     Комплімент (учитель дітям чи діти один одному)
  Комплімент-похвала, комплімент діловим якостям, комплімент почуттям.
 Учні оцінюють особистий вклад у заняття й дякують учителеві та один одному за провеенний урок.
Рефлексія діяльності
Прийом 6 Сходинки успіху                                                       
(Виділити й написати на дошці етапи                                 
діяльності. Наприкінці уроку запропонувати                             
учням оцінити свою роботу на кожному                                     
етапі у вигляді сходинок, що ведуть до успіху.)
https://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=1478e5819db5e011bb73a0c037055990-l&n=13
Прийом 7 Світлофор                                  
Запропонувати учням оцінити свою діяльність на уроці
за допомогою «світлофора»(зелений-усе зрозуміло                                
жовтий-є труднощі, червоний-багато незрозумілого)
     http://st.depositphotos.com/2977487/3875/v/950/depositphotos_38753241-stock-illustration-signs-traffic-lights-for-children.jpg



Прийом 8 Рефлексивна мішень                                               
У кожному секторі-параметри-питання                                              
Рефлексії діяльності: оцінка змісту,                                                    
Оцінка форм і методів, оцінка діяльності                                       
Педагога, оцінка своєї діяльності.
https://allyslide.com/thumbs_2/d6d082a80ec2d30646eeb499a53af01f/img82.jpg                      
 Прийом 9  Рибячий скелет
  Голова-питання теми, верхні кісточки-основні поняття
  нижні кісточки-суть понять, хвіст-відповідь на питання.
 Записи стислі (ключові поняття, фрази)
https://allyslide.com/thumbs/f56bef8c37c7be82413ed05994e56ba5/img12.jpg

Прийом 10 Три «М» + «Д»                                          
Запропонувати учням назвати 3 моменти,                                       
які уних вийшли добре у процесі уроку і                                       
одну дію, яка покращить їхню роботу на                                        
наступному уроці.                                                                               
https://im3-tub-ua.yandex.net/i?id=07f9948ebf70567625e7ed646dc38d43-l&n=13                         


Прийом 11 Графіки
Запропонувати накреслити графіки
  - змін їхнього особистого інтересу
  - рівня пізна                    
  - активності
http://www.fluentu.com/english/business/blog/wp-content/uploads/sites/20/2015/02/grand-graphics-the-secret-to-killer-business-presentations-in-english.jpg

Рефлексія змісту навчального матеріалу
Прийом 12   Синквейн                                                              
Синквейн-це пятирядкова строфа.                                                 
1-й рядок-одне ключове слово, яке визначає зміст                   
2-й рядок-два прикметники, що хар-ть вивчене поняття         
3-й рядок-три дієслова, що позначають дію в межах теми
4-й рядок-коротке речення, що розкриває суть теми або
    ставлення до неї
5-й рядок-синонім ключового слова (іменник)                    
https://fs00.infourok.ru/images/doc/218/2087/2/img6.jpg                      
Прийом 13 Плюс-мінус-цікаво д-ра де Боно
Ця вправа дозволяє поглянути на урок очима учнів,
проаналізувати його з точки зору цінності для кожного
з них
http://blog.abcinteractive.it/wp-content/uploads/Six-Thinking-Hats-wallpaper.jpg

In short
  • Пріоритет на уроці –рефлексії діяльності та рефлексії змісту навчального матеріалу.
  • Використовуйте весь арсенал прийомів рефлексії, щоб уроки були різноманітними, тобто мета одна, а засоби різні.
  • Під час проведення рефлексії враховуйте вік своїх учнів, індивідуальну готовність своїх учнів (особливо до творчих прийомів рефлексії-есе, синквейну).

Комментариев нет:

Отправить комментарий